Sv: Vis meg hvor rotete du har det!
Opprinnelig lagt inn av Lenam, her.
Det var ikke ment nedlatende eller som en undring om unga dine var friske altså.
Mine barn har ikke alltid med seg det de skal, hender at de må spise grandis og pølser. Det må være det at jeg bruker for mye tid på rydding.
Jeg støvsuger heller ikke hver dag (utenom kanskje yttergangen, ene alene fordi den hver dag bader i granulatkuler som ender opp overfuckings alt om de ikke blir tatt med en gang), men jeg leste ditt innlegg som om det var så rotete frem til jul, da ble det shina. Men jeg regner med det kanskje må rengjøres litt oftere en bare til jul?
Selv hater jeg som sagt å rydde, enda verre synes jeg det er med både støvsuging og gulvvask. Den eneste måten å gjøre det overlevbart for meg er å holde de store flatene sånn passe ryddige, slik at jeg bare kan sveipe over.
Må og må.
Så lenge vi ikke snakker helsefare så må man veldig lite.
Her vaskes gulvene 1-10 ganger i året. Litt etter hvilket rom vi snakker om.
Kjøkkenet oftest og foreldrerommet er heldig om det er blir vasket i løpet av året. Støvsuger oftere. Men kan godt finne på å støvsuge rundt rotet.
For meg er det virkelig ikke viktig. Overhode. Jeg bryr meg ikke om å ta imot besøk selv om huset er bomba. Vi har stadig vekk folk innom på impulskaffe og det høres trist ut å skulle avvise disse besøkene fordi jeg ikke har tid til å rydde.