Du vil ikke ha markiser Rett og slett fordi de gjør det ekstra varmt inne ved at den varme luften "stenges inne" mellom markisen og vinduet og trekker så inn. I tillegg er det jo et herk i vind og regn (ikke rulles inn når de er fuktige, og da har man det gjerne gående ). Screens er pent synes jeg. Mellomtingen er utvendige persienner. Det har vi. Screens var litt for nytt da vi bygget ut, så det ble liksom aldri mer enn tanken. Men screens kan du vel få med mulighet til å se ut, men ikke inn? Det vil jo løse litt den "hermetiske" følelsen du har, men det var kanskje look'en utenfor du tenkte litt på også? Jeg synes ikke det er rart overhodet på et 50-tallshus, men så er markiser ikke et solskjermingsalternativ jeg vil foreslå i det hele tatt etter at vi byttet ut våre. Persiennene har nok senket temperaturen inne med minst 5 grader når solen står på, og det merket veldig godt. Persiennene kan du også justere ift innsyn og utsyn. De kan vendes opp hvis du ønsker mer lys inn f.eks. vinterstid, men trenger litt skjerming. Vi har ikke engang gardiner på rommene med utvendige persienner, så de brukes til deg også Persienner tåler også fint vær og vind.