Sv: Barnehagerutiner i Norge vs utlandet
Jeg syns du bør ta opp situasjonen i dine barns barnehage, Bina om det virkelig er slik du beskriver. Det høres ikke ut som de har kapasitet til å følge opp barna ordentlig, hvis det er som du sier at de har frokostrester i ansiktet og tung bleie når de hentes på kvelden.
Takk og lov følges akkurat dette godt opp i barnehagene til gutta mine. Storebror er herlig skitten etter lek når vi henter ham, men matrester er borte og rein bleie har han, om han da ikke har klart å time det slik at han bæsjer når han ser meg komme i porten... han er flink til det, rusken. (Men jeg forventer heller ikke at personalet skal fly rundt i skaugen og lukte på bleiebaken til guttungen min på ettermiddagen.) Jeg vet også at de er flinke å passe på at barna vasker hendene etter toalettbesøk, og det er alltid rent og ryddig på badene i begge barnehagene.
Mulig vi er heldige og har gode barnehager mht hygiene?
Uansett - det høres deilig ut å få nydusja og rene barn hjem, men det har nok, som flere nevner, noe med været å gjøre. Det er sikkert enklere når barna ikke trenger flere lag med klær halve året.
For øvrig melder jeg meg inn i sjuskegjengen. Storebror her i huset får som reegel en klut over ansiktet når vi kommer hjem, bare for å skrubbe bort det verste av skitt, og så vasker vi hendene før middag. "Tar bort barnehagemøkk," som mamma sier, når poden protesterer som verst.