Sv: Vognmafiaen
Jeg har lite til overs for shop-till-you-drop-holdninger og -tendenser. Men det er lett å overse sine egne skap-skjeletter ... jeg har nok altfor mange sko, selv om sko ikke er en hobby.
Jeg følte på ingen måte at jeg kunne rettferdiggjøre (eller ønsket) å kjøpe ny vogn da vesla ble født i fjor sommer, Simo-vogna fra 2002 virker like fint nå som for 4-5 år siden (den har ikke blitt tyngre heller). Og stelleveske, vi har jo en gammel mørkeblå liggende et sted, men for tida brukes en gammel ryggsekk med universitetslogo på. Veldig fin da jeg bar vesla på magen tidligere, nå sitter hun på ryggen eller i vogn, og ryggsekken ligger under vogna eller holdes i hånda :håpløst tilfelle:.
Forbrukskulturen plager meg mer og mer selv om jeg helt klart er et barn av min tid. Det er bare de mest opplagte tingene som gjøres noe med, f.eks. dette med at vi ikke kjøper ny vogn når den gamle er like bra. Jeg prøver å forbedre meg på andre fronter også, og etterlyste (og fikk) tips til økologiske / fairtrade-klær her i en annen tråd. 
Jeg har sagt det før og sier det igjen: det er viktig å skille mellom behov og begjær hva ting angår.
|