Sv: Flytte kjøkkenet inn i stua for å få et ekstra soverom?
Jeg hadde omtrent så stort kjøkken som det der i forrige leiligheten, og det gjorde jeg om til "soverom" + kjøkken.
Da satte jeg opp vegg slik at den innerste delen med vindu ble "soverom". Skyvedør i veggen som ikke tar noe gulvplass. Jeg hadde bare plass til seng fra vegg til vegg under vinduet + under en halvmeter til "fotplass" foran. Klærne mine var i den store skyvedørsgarderoben på soverommet som ungen fikk ha for seg selvv.
Skal dette rommet regnes som fullverdig rom ved evt takst og senere salg, så må det være en viss størrelse på det. Mitt rom gikk akkurat under grensa, men hadde veggen vært 10 cm lenger ut.... Uansett var det følelsen av to soverom som gjorde salgssummen så bra som den ble.
Hvis dere fjerner veggen mellom kjøkken og stue så kan dere trekke noe innredning ut i stua og få litt større rom enn om dere beholder rommene og flytter kjøkkenet helt ut.
Og ja, kjøkkenskap festet øverst på en soveromsvegg gir mye lagringsplass. Det hadde jeg også over senga på "barnerommet", flere mikrobølgeovn-skap fra Ikea på rekke og rad, skap med dør på øverste 2/3 av skapene og åpen hylle nederst (der mikroen egentlig skal stå) = bokhyller til ungen i samme slengen.
|