Vis enkelt innlegg
Gammel 22-09-16, 16:00   #75
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Jeg er ikke ute etter noen, jeg er ute etter noe".

Jeg tenker egentlig at dersom man skulle fått roet ned sykemeldingsbruken så må man se på muskel og skjelettplager som sykemeldingsårsaker.

Det er veldig mange som har litt uspesifikke smertebilder, men greia er ikke å sykemelde dem, de bør stå i jobb og få hjelp til å greie å være i jobb i stedet. Som lege som får en drøss av disse så er det jo helt enormt stort spenn på hva folk takler. Jeg har folk som har vært sykemeldt i 10 måneder pga vond pekefinger feks. Eller frozen shoulder eller plantar fasciitt etc etc.

Det finnes folk som er sykemeldt for slike diagnoser og jobber som lærer eller dataprogrammerer. Mens andre jobber fullt med de samme eller mer plagsomme diagnoser og er sjømann eller frisør eller forskalingssnekker.

Så det kommer ned til dette: Skal lav smertetoleranse være gyldig sykemeldingsgrunn? Folk har jo forskjellige ressurser? Kan man forvente at folk skal tåle det samme?

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat