Vis enkelt innlegg
Gammel 25-09-16, 12:50   #276
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Jeg er ikke ute etter noen, jeg er ute etter noe"

Nokon: Jeg tror de fleste er klar over at det ikke er så enkelt som at dersom mor er ufør blir datter det også, fint lite å gjøre med det, liksom. Jeg er veldig klar over at det er komplekst, og grunnen til at mor er ufør kan jo gjerne være en sammensatt problemstilling av ressurssvakhet, periodevis dårlig helse, lav utdanning, lav selvtillit osv., og så "arver" datter alt dette. En annen person med samme helsetilstand, har gjerne mer ressurser på alle de andre områdene, og unngår dermed å havne på uføretrygd. Det kan virke som om du tror vi snakket om bevisst overførte holdninger når det ble snakk om uføretrygd og arv, og det tror jeg ikke så mange mener er tilfelle. Det handler vel mer om hva man ser på som letteste løsning (letteste, fordi man ikke har ressurser til, og erfaring med, annet), ikke om at noen familier er mer moralsk forkvaklede enn andre.
Niobe, du skriver om en helsetilstand som det for hvem som helst ville vært vanskelig å delta i arbeidslivet med, det bli noe annet i mine øyne.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat