Sv: Hvor fort forventer du deg svar på diverse?
Opprinnelig lagt inn av him, her.
Mail, instagram, FB, sms, tilbakeringing hvis folk ikke kan ta telefonen etc?
Det kommer helt an på hva det gjelder. Er det jobbrelatert venter jeg tilbakemelding i løpet av kort tid. De må gjerne bare svare at "jeg sitter i heldagsmøte og tar kontakt i morgen". Hvis jeg skriver at det haster venter jeg å høre tilbake i løpet av et par timer, om så bare at en kollega sier at "dette kan jeg ikke svare på nå, du må spørre en annen".
Er det privat (e-post, sms, what not) spørs det jo også hva det gjelder. Er det et spørsmål som er kjapt å svare på a la "blir du med i kveld" eller noe liknende, burde det kunne besvares forholdsvis tvert. Er det noe som ikke haster eller som krever mer tid å svare på, håper jeg å få svar i løpet av dagen.
Oppringing tar folk når de har tid. Hvis det haster for meg at de ringer tilbake må jeg følge opp et tapt anrop med en SMS der jeg sier fra hva jeg ringer om og at det haster å få snakket med vedkommende. Det kan jo ikke de vite om jeg ikke sier noe.
Noen ganger er det fint om folk sier fra at de er opptatt, men lover å komme tilbake på det når de har tid. Særlig i jobbsammenheng setter jeg pris på det.