Sv: I lys av vogntråden - forbruk
Jeg ser ikke hvorfor man ikke kan kommentere andres forbruk, forid man selv har skjeletter i skapet. Forutsatt at man er åpen om skjelettene selvsagt.
Vi lever i et samfunn som er preget av overforbruk og en generell bruk-og-kast-holdning. Heldigvis får flere og flere opp øynene for dette og en trend er nettopp å tenke gjennom hva man har før man kjøper noe nytt.
Trenger man virkelig ny sofa?
Jeg synes det blir feil å si at man ikke kan kritisere andre så lenge man selv er en del av overforbruket. Hvorfor ikke?
Poenget mitt er hvertfall at jeg vil sette fokus på den vanvittige materialismen og i barneutstyrs-sammenhenger forstår jeg ikke behovet. Det betyr ikke at de jeg himler med øynene over ikke himler med sine øyne over at vi har to biler, men det handler om å sette fokus på et problem som blir større.
Selvsagt kan man være ydmyk i forhold til sin egen situasjon og ikke dømme andre, men på et diskusjonsforum som dette blir det lett temperatur og det er kjapt å bli misforstått i kampens hete. Det synes jeg er noe av det som er morsomt med forum som dette.