Sv: Trappemassakren
Mandarin: Problemet med det hele er at vi bruker en del penger på å gjøre om i rommet der trappa starter og der den kommer ned, rett og slett for å få plass. Det drar også på seg en del kostnader som ikke er med i den prisen her.
Trapper: Her kan man finne masse linker til leverandører. Vi endte med Trappekompaniet fordi de sendte et rask og akseptabelt tilbud til snekkern vi bruker.
Når det gjelder montering er det sikkert mulig å få til. Vi kjenner en som er utdanna tømrer og ingeniør, han gjorde det selv. Det er mulig hvis man bruker enkelte leverandører, men ikke alle er villige til å la kunden gjøre det. Jeg synes det er greiere å bruke handykreftene mine på å male, isolere, montere gips, sparkle og liste; sånne ting som man må gjøre mye av og som man lærer mens man holder på. Jeg sparklet for eksempel for første gang en skjøt mellom to gipsplater på baksiden av vårt framtidige garderobeskap. Litt kjedelig å montere trapp for å lære seg det, og så er det snakk om hovedtrappa som skal vare i 100 år... Da tar jeg ingen sjanser.