Vis enkelt innlegg
Gammel 13-10-16, 17:52   #79
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.822
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?

Om hun har gjort det bevisst eller ikke, kan bare Johaug svare på.

Jeg syns likevel det er fantastisk sløvt av henne, som aktiv, profesjonell idrettsutøver, å stole blindt på legen sin, selv om legen er ansatt for å ta riktige avgjørelser i forhold til hva hun kan bruke-/ikke bruke av diverse legemidler.

Da vi hadde Lillemann, dobbeltsjekket jeg som mamma alltid hva legen skreiv ut av medisiner hun/han ville dytte i ungen min. Noen ganger opplevde jeg at legen hadde foreskrevet feil dose. Andre ganger opplevde jeg at legen skreiv ut feil medisin, og en gang kranglet jeg ei uke med en overlege som på død og liv ville gi barnet mitt en medisin han absolutt ikke måtte få, da den medisina ville virke negativt inn på de andre medisinene ungen min gikk på. Etter ei uke med intens viljekamp mellom mor og overlege, var det en spak kar som kom og måtte inrømme at mor faktisk hadde rett i dette tilfellet.

Som mor så jeg på det som min plikt å vite hvilke medisiner barnet mitt gikk på, hvorfor, hvordan de viket inn på hverandre - det var min plikt nærmest å ha bedre kompetanse enn legene hva det angikk mitt barns diagnose. (Ekstrem sjelden diagnose, knapt nok en lege som hadde hørt om den.)

De er leger - de burde kunne jobben sin, i 99% av tilfellene jeg etterprøvde dem var absolutt alt tipp topp og på stell, men som alle andre mennesker, innimellom gjorde de feil, og da oppdaga jeg det fordi jeg var årvåken og fulgte med.

Ja, jeg var en vanskelig og kravstor mor - det gjalt mitt barns velferd. Johaug lever av sin karriere som skiløper, hun er et forbilde for mange unge idrettsutøvere - i mine øyne har hun en vel så stor plikt til å følge med på hva det er en lege vil putte i henne, om det så kun er en krem til å smøre på munnsår. Det hadde ikke vært vanskeligere enn å lese pakningsvedlegget. Legen hennes er ansatt for å passe på slikt - men også han kan, som alle andre, gjøre en tabbe. Hun burde vært årvåken og etterprøvd for å unngå å havne i den suppa hun er i nå.

Har dette skjedd ubevisst, er det selvsagt kipt, men jeg syns ikke veldig synd på henne, for å være ærlig.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.

Sist redigert av Inagh : 13-10-16 kl 19:57.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat