Vis enkelt innlegg
Gammel 14-10-16, 10:52   #13
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan har du sortert verktøyet? (Pluss mye annet enn verktøy!)

Verktøyet ble faktisk sortert i går.

Det ble plastkasser med følgende kategorier:
- Maleutstyr
- El-materiell pluss andre kabler
- Sandpapir (!!)
- Diverse greier på tube, silikon og sånn
- Diverse til hus og hjem

I tillegg fikk vi ryddet opp i den ene verktøykassen, plassert alt som hører hjemme der, tok ut det som ikke bodde der, osv.

Også var verktøytavlen helt fantastisk, der fikk vi plass til alle store ting som ikke egner seg i plastkasser eller verktøykasser, også ble det veldig oversiktlig og fint.

Vi ender med å kaste 1 søppelsekk pluss tre halve esker (tunge greier!) og en hel verktøykasse med bare rot.

Følgende scene utspilte seg mens vi sorterte.
Jeg: Hvor mange skiftenøkler trenger du, egentlig?
Han: Tja... 2 holder.
Jeg: Ok, en stor og en liten, liksom? Så da beholder vi denne og denne, og kaster denne?
Han: Ja, disse må vi ha. Men... hvilket merke er den der? Nei, den kan vi ikke kaste. Den kan vi kaste. Ikke den. Ikke den. Men den.
Jeg: Ok, så nå har vi 4 skiftenøkler på verktøytavla, pluss en i verktøykassa. Og en i IKEA-settet mitt.
Han: Ja...
Jeg: Jeg syntes du sa vi trengte bare to skiftenøkler?
Han: Ja, jeg trodde kanskje det, da.

Det 100 år gamle kubeinet lever litt i limbo-land, det ligger midt mellom området med kaste-ting og boden der vi beholder ting, men vi har ikke snakket om det, selv om det er helt herpa, altfor stort, og mangler en del. Jeg foreslo på Clas Ohlson å kjøpe nytt, men han ville ikke det.

Utgangspunktet, to verktøykasser, 5 esker, 2 skuffer og mange store løse greier:

Skiftenøkler