Vis enkelt innlegg
Gammel 17-10-16, 09:04   #322
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?

Jeg er temmelig sikker på at hun ikke har dopet seg bevisst, kjenner jeg. De - hun og legen sammen - har gjort en kardinaltabbe, og i denne sammenhengen så er det ikke rom for sånne feil. For om man åpner for "oups!"-unnskyldninger, så åpner du for at det kan brukes som unnskyldning for alle som får utslag på prøvene. Da kan man droppe hele dopingprøveregimet. Alle kyniske lag vil kunne stille opp med en syndebukklege som har "dummet seg ut" dersom det testes positivt på ulovlige stoffer. Det er derfor regelverket på dette er så strengt, og det er derfor støtteapparatet er så omfattende.

Om det gjøres doping i norsk langrenn så tror jeg det gjøres langt mer intelligent enn steroider til en langrennsutøver, liksom. Steroider som har såpass liten effekt og som er så utrolig lett å oppdage.

I motsetning til for eksempel avanserte former for bloddoping, som både er ekstremt effektivt og vanskelig å avdekke. Og der det er lettere med "slippery slope" - man begynner med høydeopphold og så høydehus og så rakk man ikke oppphold i høydehus, så hva er egentlig problemet med å lage samme effekt som høydehus med en blodoverføring?