Vis enkelt innlegg
Gammel 28-06-07, 18:52   #83
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I lys av vogntråden - forbruk

Sitat:

Hvilket av disse to samfunnene ville du helst levd i: Et der du selv tjente 100 000 dollar i året, mens alle andre tjente 85 000 dollar eller et der du tjente 110 000 dollar, mens alle andre tjente 200 000 dollar?

Dette er jo et meningsløst eksempel, så lenge det eksisterer inflasjon. Hvis gjennomsnittslønnen øker, øker prisene, så i det siste samfunnet HAR du jo mye mindre kjøpekraft enn i det første. Det har ingenting med misunnelse å gjøre at jeg så klart hadde valgt det første.

Ellers synes jeg misunnelseargumentet som oftest er å skyte langt utenfor mål. Da forutsetter du at
1) jeg ønsker meg det du har og
2) jeg har ikke midler til å skaffe meg det og
3) jeg er uærlig og bruker vikarierende argumenter når jeg sier at jeg ikke vil ha det.

Det er egentlig ganske fornærmende. Spesielt det siste.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat