Vis enkelt innlegg
Gammel 24-11-16, 08:18   #645
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: [SKAM] Innlegg 1003-2000

Opprinnelig lagt inn av Nyx, her.

Men jeg lurer på en ting: Dere som syntes det var grusomt dårlig gjort av Emma å oute Isak, er dere like forbanna på Isak for at han outer Even til gutta?
Vi vet jo ikke om Even er ute til andre enn Sonja. (Hvis vi går ut i fra at han fortalte henne om seg og Isak da de tok pause, og ikke bare om Isak.)

Jeg må innrømme at jeg akkurat nå skjønner lite av hvorfor jeg reagerte _så_ sterkt, annet enn at jeg (beklager detaljer) har en ekstremt kraftig menstruasjon OG nå er blitt smittet av noroviruset vi hra hatt gående i huset/barnehagen samtidig. Så toleransenivået er lavt viser det seg. Eneste jeg kan se som "formildende omstendighet" er at jeg selv på det tidspunktet innså at at det var "fjortissint". Det gikk dog over raskt etter at jeg hadde "rast" fra meg her inne.

Men jeg skjønner også at jeg innimellom forventer mye av ungdom i den alderen mtp modenhet. Det bunner nok i at jeg har svært nær, daglig kontakt med tre ungdommer i den alderen (16, 18 og 20), og de er svært modne for alderen alle tre og det er også gjennomgående for det miljøet de ferdes i. Det har blitt svært tydelig for meg når jeg et par ganger har hatt besøk av bl.a. datteren til en barndomsvenninne av meg, som er på samme alder og nok er på et mer normalt nivå når det gjelder modenhet.

Og så har det sammenheng med et par andre ting også; nemlig at jeg selv alltid har vært en som i hovedsak ikke forteller videre hemmeligheter om folk (sier "i hovedsak", fordi jeg nok ikke kan garantere at det ikke har skjedd selv om jeg ikke kommer på det nå) og alltid har vært sånn fra jeg var liten. Og det faktum at jeg selv har vært utsatt for ryktespredning/baksnakking flere ganger og har kjent på hvordan det er.

Så, nei, når jeg nå er på bedringens vei, reagerer jeg ikke så sterkt på en ev. outing av Even. Og så synes jeg Candy Darlling har et poeng.

Jøss... Det ble et veldig langt svar.