Vis enkelt innlegg
Gammel 30-11-16, 13:19   #6
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høyre og fokus på kristendomsarv

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Jeg opplever det som ubehagelig og respektløst, fordi jeg ikke liker å lyve, eller gjøre noe som på grensa til latterliggjør andres tro. Selv om andre synes det er helt ok at jeg lyver så liker jeg ikke å gjøre det likevel. Det har med mitt livssyn og min moral å gjøre. Og jeg skjønner ikke hvorfor det er vanskeligere å respektere det enn å respektere at en kristen ikke vil gjøre noe som går ut over sin moral og overbevisning.

Er det fordi jeg gjør det på grunn av personlig opplevelse av rett og galt, noe som kommer fra en indre oppfatning av moral, og ikke på grunn av pålegg fra en religiøs leder eller redsel for guddommelig straff?

Da tenker jeg det er mer riktig å si at du opplever det ubehagelig, enn å tillegge troende en krenkelse jeg tviler på de opplever. Jeg synes du gjør meg mer firkantet og rigid enn jeg er når du sier det er av respekt for meg. Som troende.

Du gjør selvsagt akkurat som du vil, men ikke si det er for min skyld.