Sv: Utstyr til hund (Bichon havanais)
Opprinnelig lagt inn av Pebbles, her.
Det er vel ulikt av utstyr som er nødvendig til ulike hunder - men hva er det nødvendig å ha i hus når en skal få en Bichon havanaisvalp?
Jeg vet vi trenger et bur til transport - men jeg ser ikke for meg at hunden skal oppholde seg i bur hjemme. Noen tanker om det? Størrelse/kvalitet på bur?
Jeg ser for meg at en sele som festes rundt kroppen er fin til en liten hund. Men må vi ha en egen sele i liten størrelse til de første par månedene når den er veldig liten, eller kan en sele beregnet på voksen hund justeres?
Vi kommer til å holde vår kortklippet, men den må sikkert likevel børstes? Noen tips til gode børster?
Noe for som er bedre enn annet? Hundeshampo/andre pelsprodukter?
Annet jeg ikke har tenkt på? Jeg vet at hundene blir kalde på vinteren og må kles på, men når vi får valpen i april er det kanskje ikke nødvendig å tenke på klær med én gang?
Har du bedt om å få være med i gruppen Bichon Havanais i Norge på FB?
Vi har bur som vår sover i - hun vokste opp med bur i valpekassen og elsker buret sitt - vi lukker døren inntil om natten, men låser ikke, så hun kan gå ut, men gjør det nesten aldri. Vi har et slik bur:
Vi har aldri brukt sele, bare halsbånd og kobbel. Vi har hatt fullpels/halvpels på vår, og opplever at sele tover pelsen veldig. Vi har bare på halsbåndet på tur - aldri inne.
Da vi kjøpte vår, fikk vi med en pakke fra oppdretter, med bur, fleeceteppe med lukt fra valpekassen, matskål, det foret hun var vant til, halsbånd, lenke, en hårbørste og bartekam. Vi har en hundeseng i stuen, og så sover hun i buret sitt på vårt soverom om natten.
I tillegg har vi refleksdekken og regndress til henne - regndressen er praktisk hvis man liker å gå tur i all slags vær uten å måtte bade hunden etterpå.
Oppdretter vil mest sannsynlig sende med dere noe av det dere trenger - og gi råd om resten.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
|