Sv: I lys av vogntråden - forbruk
Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.
Jeg er nok ganske lik Nenne.
En ting jeg merker er at noen kan bli småfornærmet noen ganger over at jeg ikke kommenterer at de har fått noe nytt og flott. Det kan kanskje oppfattes som misunnelse at jeg ikke kommenterer og lovpriser deres nye anskaffelser, men sannheten er at jeg ikke legger merke til det.
At en bil har fått nye felger til 50000 ser jeg ikke. Jeg ser heller ikke forskjell på en kåpe til 500 og en til 10000.
Jeg er og på linje med Nenne.
Og det Fnatten sier her kunne jeg sagt ord for ord. Og lagt til slanking. Jeg ser ikke alltid om folk har tatt av 5 ellr 7 kilo, og kommenterer det derfor ikke.
Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.
Ja, det er et problematisk ord, det synes jeg også. Det er temmelig sjelden jeg mis-unner andre ting de har, selv om jeg godt kan tenke på at jeg skulle ønske jeg hadde noe av det selv.
I det store og det hele er jeg uansett såpass fornøyd med livet mitt at jeg ikke går rundt og ønsker meg å bytte med noen - og de fleste tingene jeg kunne ønske meg, vet jeg at henger sammen med andre valg som jeg ikke har lyst til å ta, så da er det i grunnen greit. (Som i: skulle gjerne hatt mye mer penger, men ønsker meg ikke den jobben h*n har; skulle gjerne hatt mer plass og en stilig stue og en flott hage, men kunne ikke tenke meg å bruke så mye tid og penger på bolig som det som skal til for å få det.)
Og jeg er rørende enig med Skilpadda.
Det forbauser meg stort når noen tror at folk er misunnelig på dem hvis de ikke berømmer valgene deres.