Vis enkelt innlegg
Gammel 23-01-17, 09:16   #1
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skrive nynorsk på FP-veke

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Eg hadde nynorsk som hovudmål på barneskulen, men hugser ikkje mykje. Allikavel synest eg nynorsk skal forbli i skulen, for all del. Elleveåringen hadde forrige veke i lekse å læra teksten på Selmas Song - og da hadde skulen omsatt ho til bokmål fordi dei meinte det ble rart for elevane å synge på nynorsk. Underleg nok gjer dei ikkje det same med engelske tekstar...

Mener du dette helt alvorlig?

Snuppa mi er fritatt for vurdering i nynorsk på grunn av dysleksi, og strever virkelig veldig med å lese det foreløpig. Men jeg er veldig glad for at de jevnlig får nynorsk tekster å forholde seg til. Vi er veldig klare ovenfor henne at dette er noe hun må jobbe med disse tekstene på akkurat samme måte som de på bokmål. Det eneste hun slipper er karakter på jobben hun gjør (når den tid kommer).

Jeg husker hun fikk en nynorsk tekst i 2. klasse som hun rett og slett ikke forstod. Men jeg tenker at i 5.-6.-klasse må det da kunne forventes å lese nynorske tekster selv om man bor i Oslo?