Vis enkelt innlegg
Gammel 23-01-17, 10:57   #2
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skrive nynorsk på FP-veke

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Mener du dette helt alvorlig?

Snuppa mi er fritatt for vurdering i nynorsk på grunn av dysleksi, og strever virkelig veldig med å lese det foreløpig. Men jeg er veldig glad for at de jevnlig får nynorsk tekster å forholde seg til. Vi er veldig klare ovenfor henne at dette er noe hun må jobbe med disse tekstene på akkurat samme måte som de på bokmål. Det eneste hun slipper er karakter på jobben hun gjør (når den tid kommer).

Jeg husker hun fikk en nynorsk tekst i 2. klasse som hun rett og slett ikke forstod. Men jeg tenker at i 5.-6.-klasse må det da kunne forventes å lese nynorske tekster selv om man bor i Oslo?

Eg spurte han fleire gonger om det var grunnen dei fikk av læraren, og han var heilt klar på det. Eg synes det høyrest merkeleg(?) ut, men det kan sjølvsagt vere at det er fordi dette er ei oppgåve for heile klassen, og at difor tas hensyn.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat