Vis enkelt innlegg
Gammel 02-07-07, 14:32   #199
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tror du på hjelpere?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Tja, jeg får bare en litt uggen følelse av å drasse med unger som ikke kan bestemme selv til sånn udokumentert mumbojumbo-healer. Og med litt kjennskap til det alternative miljøet har jeg sett folk ha infeksjonssår i timianavkok, fremfor å gå til legen og få penicillin, og nesten fått koldbrann.

Det var nå voldsomt så negativ og forutinntatt du var? Nå spørs det jo hva du mener med "alternativt miljø", har en mistanke om at det er ganske langt fra det jeg kjenner til av "alternative" greier.

Jeg har også sett folk gå til alternative behandlere med infeksjoner og sår, og som har blitt bra og har unngått penicillin. Det er jo bra det, så lenge det brukes med fornuft, og at folk går til legen hvis det blir nødvendig. Men i en tid hvor antibiotikabruken øker, og stadig flere antibiotikaresistente bakterier er et problem syns jeg ikke det er negativt om man kan unngå penicillin nå og da.

De seriøse behandlerne sender da også folk videre til legen når de mener at det er nødvendig.

Angående mumbojumbo-healere - jeg har som sagt en vennine og nabo som driver med dette - og det er ikke verken mumbojumbo eller spesielt skummelt eller belastende verken for barn eller voksne. Hun har et eget rom, hvor det er stille og rolig, og en behandler-benk, og så snakker hun med de som kommer, pasienten legger seg på benken og hun gjør dette hva det nå enn er hun gjør. Jeg kan ikke skjønne at barna skulle ta mer skade av det enn av å bli veid på helsestasjonen.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat