Sv: Om barns personvern på nett
Jeg håper at noen (bv) kommer på banen hvis hun ikke lar datteren begynne på skolen. Ikke nok med at hun eksponeres til det elleville, hun får jo ikke utviklet helt vanlige sosiale relasjoner.
Og så skjønner jeg ikke det med privatskole - hvordan kan det være tryggere eller "tryggere" enn en vanlig offentlig skole?
Jeg synes det er helt ille med disse ungene. Bloggeren Anne Brith har ganske store barn og en liten - og de eksponeres også masse på SoME. I tillegg til at bloggeren selv er en klikkjeger av rang, og legger ut ting hun vet er veldig kontroveriselt for å øke lesertallene sine. Hvis jeg var en gutt på 13, hadde jeg ikke vært velidg begeistret for at mamma la ut nakenbilder på snap.
Og ungene til fotballfrue er delikate små props i en glanset hverdag. De brukes til å selge matkasser og barneutstyr og glansbildeliv og treåringens bursdag var en sponset ekstravagansa av et selskap med blomsterdekorasjoner og stasj for mange, mange tusen kroner. Selvsagt behørig dokumentert på bloggen.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
|