Vis enkelt innlegg
Gammel 21-02-17, 13:14   #57
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Du må nå ha vestlige forfedre for å kunne være dansk

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Ja, ok. Men generelt så er etnisitet høyst relevant å statistikkføre, siden mange opplever etnisk diskriminering og det er forbudt. Da må man nødvendigvis ha en eller annen norm å forholde seg til mht registrering. Ønsker folk et samfunn der vi ikke har tall basert på slike parametre?

Nei, som jeg har sagt, ser jeg poenget i noen sammenhenger. I andre er de fullstendig meningsløse. Jeg syns det er bra man får opp diskusjoner om det hele, og ikke bare mener at det er relevant. For det er ikke alltid det. I tillegg må man passe på at man kaller kategoriene noe meningsbærende. Innvandrer er ikke det samme som ikke-vestlig innvandrer. Ikke-vestlig innvandrer er ikke en ensartet gruppe, ei heller i statistisk sammenheng. Å kategorisere norskfødte med innvandrede foreldre eller besteforeldre, eller en utenlandsk forelder som "innvandrere" er spesielt mangelfullt, og gir ikke god statistikk.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat