Vis enkelt innlegg
Gammel 27-02-17, 22:04   #1
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Garderobe-hjelp på lite barnerom

Vi har et knøttlite soverom. Jeg tror det er ca 2,90 x 1,70.

11-åringen har dette rommet for tiden, men er ikke helt fornøyd med garderobeskapet hun har fått tildelt. Det er et gammelt Bestå-skap, med ikke så mange hyller, så det hun klager på er at det ikke er skuffer, og at det blir liggende alt for mye klær i hver hylle, så det blir kaotisk.

Rommet har endel begrensninger. Det er dør ca midt på den ene langveggen. Vindu i kanten av den andre langveggen. Sikringsskap på en av kortveggene.

Nå har hun senga på langs, og ved hodeenden et lite skatoll. I andre enden av rommet er det klesskap, en hylle og en liten kommode.

Vi har mulighet til å bytte om litt med andre møbler, men jeg vet ikke hva som er best.

Jeg har en Hemnes-kommode hun gjerne kunne byttet med klesskapet, men da vil hun ikke lenger ha plass til hyllen.

Men jeg synes at skuffene her er såpass store at det blir mye klær i hver skuff, så jeg tviler litt på at hun vil bli fornøyd med det.

Også har vi et Pax-skap som er 50 cm bredt og 60 cm dypt, men siden det bare er 90 cm gulvplass fra seng til vegg, vil det ikke være plass til å åpne det, hvis det skulle stått plassert likt. Så da har vi mulighet til å vri skapet 90 grader, men da er det ikke plass til kommoden ved siden av, men hun kunne beholdt hyllen. Det er ikke plass til å sette Hemnes-kommoden den veien.

Men et 60 cm dypt skap vil også være uoversiktlig for henne, tenker jeg. I det aktuelle skapet er det 5 skuffer nederst og 2 hyller øverst. Så hun ville iallfall fått mulighet til å dra ut skuffene, da.

Ideelt sett ville jeg helst hatt et skap som er 80 cm bredt, og inneholder masse skuffer. Og det bør ikke være så himla dypt. Eventuelt en kommode med mindre skuffer enn Hemnes oppi her. Har vurdert et nytt Pax-skap som er grunnere, de er vel 32 cm eller noe. Men jeg synes det er uoversiktlig på nettsiden til ikea, fordi det er millioner av tilbehør til skapene. (I tillegg er IKEA for langt unna.)

Selv har hun også en tanke om at da kan hun sette skatollet under sikringsskapet, på langveggen, slik at skatoll og klesskap står overfor hverandre. Da kan hun evt få tilbake nattbordet.

Ai ai ai. Noen tanker? Jeg er åpen for hva som helst, det må være noe her jeg ikke har tenkt på.