Hva skal jeg lese nå?
Jeg har reist på svigerferie og tatt med en liten bunke bøker (for å ha noe å fylle tiden med frem mot Harry Potter-sleppet), og etter å ha sovet 14-15 timer siden vi ankom for snart et døgn siden, begynner jeg å nærme meg å skulle begynne på en av dem. Men hvilken skal jeg ta først?
Coetzee: Youth (jeg elsket jo Boyhood, som vi leste i vinter)
Coetzee: The Lifes and Times of Michael K. (som noen her inne anbefalte så veldig varmt)
Dave Eggers: A Heartbreaking Work of Staggering Genius (som Benmurphy lempet over til meg etter at han nylig var ferdig med den selv)
Sylvia Plath: The Bell Jar (som jeg leste på norsk som tenåring; den gjorde stort inntrykk den gangen, men jeg har ikke somlet meg til å skaffe den på engelsk før nå nylig)
Solstad: Genanse og Verdighet (jeg skal helt klart lese mer Solstad, og har foreløbig bare lest Gymnaslærer Pedersen, som jeg likte veldig godt)
Haddon: A Spot of Bother (litt sent ute her, jeg kjøpte den på vei til Gardermoen i går)
Noen formeninger? (Et annet alternativ er selvsagt å gå på jakt i noen-tusen-bøker-hyllene til svigerforeldrene mine. )