Sv: Å spørre folk om å holde homeparty
Jeg blir heldigvis ikke spammet av homepartyfolk, det virker som om den trenden har gitt seg litt her i området. På den andre siden har jeg diverse familiemedlemmer, som både mannen min og jeg gaper litt over, fordi vi egentlig anser dem som temmelig oppegående mennesker, men som til stadighet faller for slike "tjene penger uten å løfte en finger-opplegg," bedre kjent som noe som lukter pyramide lang vei når man går det etter i sømmene. Og der finner jeg det bra irriterende når vi plutselig får invitasjon til "en kopp kaffe og litt kake, for det er jo så lenge siden sist vi så hverandre," og vi dukker opp, og en halvtime seinere, sånn godt ut i kaffen og kaka, kommer de trekkende med noe de vil verve oss til, som vi vil kunne tjene bra på. Vi sliter begge med å takke nei på en måte som ikke fornærmer intelligensen deres. 
Og så blir jeg direkte sur av dørselgere som ikke tar et høflig "takk, men nei takk," som en oppfordring til å si god kveld og gå sin vei. Seinest i går kveld, klokka 19 en fredag kveld - hallo, jeg blir ilter bare av timingen, fredag kveld er som helligdag å regne hos oss, da er det god middag, familiekos og det skal nærmest være krise eller stort jubileum for å forstyrre oss en fredag kveld - og når det da ringer på døra (og det er altså så stor en kveld i uka, at til og med guttungen på 14 stønner og håper det ikke er en kompis) - og det er en dørselger, ja, så har han ikke mye håp om å bli møtt med velvilje her i huset, og når han viser seg være frekk i tillegg...
Nuvel: "Hei, er det du som er sjefen i huset?" (Bare der rubba fyren meg feil vei.)
"Jepp, det er meg, og jeg kan allerede si deg nå at jeg ikke er interessert i å kjøpe strøm av deg! God kveld!" (Identifiserte fyrens hensikt ut fra ID-kortet han bar om halsen, og begynner lukke døra.)
"Men hvilket kraftselskap bruker dere nå da?"
"Vi bruker vårt lokale, vi er veldig fornøyd med dem. Sist vi prøvde bytte, til ditt selskap, ble det bare tull, og vi bytta tilbake. Ha det bra."
"Men, kan jeg ikke bare få prate med deg et minutt, da..."
Og det var døra igjen. 
Samme fyren hadde vært hos en nabo av oss og fyrt av "javel, dere er visst ikke interessert i å spare penger, dere!" Nabodama var ikke videre blid på ham.