Vis enkelt innlegg
Gammel 16-03-17, 09:36   #40
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis Stortingsvalget var i morgen...

Jeg er veldig usikker nå. Jeg er litt redd for å "kaste bort" min stemme på et parti på venstresida som risikerer å havne under sperregrensa, og dermed indirekte bidra til økt makt til høryresida. Jeg vet det er feigt å tenke slik, jeg burde jo heller bidra til at et av disse kom over sperregrensa, men jeg er livredd for en ny periode så langt til høyre som vi nå har hatt.

Jeg vil uansett ikke stemme på et parti som kan finne på å samarbeide med FrP. Høyre, Krf og Sp utgår med høye kneløft av ulike andre årsaker i tillegg. Jeg vil heller ikke stemme MDG, som, i likhet med FrP (uten sammenligning for øvrig) spiller på følelser og enkeltsaker, mer enn en helhetlig og gjennomtenkt politikk, etter min mening.

Jeg står vel egentlig igjen med Ap, SV og Venstre (hvis Venstre holder på intensjonen om ikke å samarbeide med Frp). SV står nok nærmest mine verdier, men jeg mener den økonomiske politikken de legger opp til ikke er forsvarlig. Ap er mer solid der, og grunnverdiene stemmer noenlunde overens med mine, men der er jeg svært uenig i noen enkeltsaker som betyr ganske mye for meg. Særlig innenfor miljø- og klimapolitikk. Venstre er modigere der, men jeg får ikke helt taket på hvilken politisk retning de står for, og føler at de snur kappa for mye etter vinden. Jeg stoler ikke helt på dem, rett og slett.

Sist redigert av My : 16-03-17 kl 09:56.
My er ikke aktiv   Svar med sitat