Vis enkelt innlegg
Gammel 16-03-17, 10:02   #42
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis Stortingsvalget var i morgen...

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Da ville jeg ligget våken i natt og grubla.

Jeg er i separasjon fra SV, men syns det er uaktuelt å stemme AP før evt. Hadia tar over, vanskelig å stemme Venstre, usikkert å stemme MDG og i overkant å stemme Rødt.

Det er mulig jeg ville landet på Rødt for signaleffekt. Muligens.

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Jeg er veldig usikker nå. Jeg er litt redd for å "kaste bort" min stemme på et parti på venstresida som risikerer å havne under sperregrensa, og dermed indirekte bidra til økt makt til høryresida. Jeg vet det er feigt å tenke slik, jeg burde jo heller bidra til at et av disse kom over sperregrensa, men jeg er livredd for en ny periode så langt til høyre som vi nå har hatt.

Jeg vil uansett ikke stemme på et parti som kan finne på å samarbeide med FrP. Høyre, Krf og Sp utgår med høye kneløft av ulike andre årsaker i tillegg. Jeg vil heller ikke stemme MDG, som, i likhet med FrP (uten sammenligning for øvrig) spiller på følelser og enkeltsaker, mer enn en helhetlig og gjennomtenkt politikk, etter min mening.

Jeg står vel egentlig igjen med Ap, SV og Venstre (hvis Venstre holder på intensjonen om ikke å samarbeide med Frp). SV står nok nærmest mine verdier, men jeg mener den økonomiske politikken de legger opp til ikke er forsvarlig. Ap er mer solid der, og grunnverdiene stemmer noenlunde overens med mine, men der er jeg svært uenig i noen enkeltsaker som betyr ganske mye for meg. Særlig innenfor miljø- og klimapolitikk. Venstre er modigere der, men jeg får ikke helt taket på hvilken politisk retning de står for, og føler at de snur kappa for mye etter vinden. Jeg stoler ikke helt på dem, rett og slett.

Eg tenker i stor grad som desse to pg ville nok og ligge våken og grubla. Eg synest det politiske biletet og ordskiftet i Norge er skikkelig skremmande for tida. Vi treng ei regjering som marginaliserer FrP. Men korleis det er best å stemme utifrå det, veit eg ikkje. Det sitt langt inne å stemme på Støre sitt AP, sjølv om det kanskje er dem sikreste måten å svekke høgresida på.

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat