Vis enkelt innlegg
Gammel 16-03-17, 18:22   #79
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis stortingsvalget var i morgen ...

Det er bare interessant med forskjellen i diskusjon av amerikansk politikk med nordmenn vs når man diskuterer med amerikanere/folk bosatt over lengte tid i USA (ikke alle, men noen. Og i RL!). Jeg kjenner flere demokrater i USA, som stemte Hillary fordi de måtte, men som fremdeles synes at Hillary var et ekstremt dårlig valg og overhode ikke ønsket henne som president. Jeg har også venner som er independent og som på tross av at det å ikke stemme på Hillary var å anse som en stemme til Trump, fremdeles ikke ville stemme på henne - fordi de mener hun er like ikke som Trump.

Vi flyttet jo til USA like etter at Obama vant første gangen, men nå da vi var der nå var det en ekstremt annen stemning mellom demokrater og republikanere. Vennene mine hadde havnet i direkte verbale slagsmål med republikanere, og jeg har jo venner sommar slettet meg på Facebook etter kritikk av Trump (og de har jo hele tiden visst jeg har vært pro Obama/demokrater). En kompis kom hjem fra poker med venner og fortalte at en av de andre i fullt alvor hadde sagt at han håpet at Obama omkom i et flykrasj, og ellers hadde uttalt seg på en måte som gjorde at han seriøst vurderte å avslutte hele vennskapet. Og dette er folk som har omgått hverandre i vennskapelghet på tross av ulikt politisk ståsted før!

Jeg blir litt (mye) skremt når det blir sånn at man fantastisk misliker politiske meningsmotstandere på det nivået jeg så i USA nå.

men nå sporet jeg (som vanlig...) av.