Sv: Hvis stortingsvalget var i morgen ...
Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.
Da burde hun kanskje ta sitt eget råd. Husker fremdeles den idiotiske fremstillingen hennes av hvordan man ikke måtte akseptere barnebruder i Norge, som om man liksom gjorde det.
Save
Den har jeg ikke lest, men hun er definitivt ikke en tabloid journalist, etter min mening. Tvert i mot er hun en av dem som i størst grad ansvarliggjør BÅDE pressen og politikerne i denne sammenhengen.
Jeg hørte også en ganske god debatt som spådde at nå som de rene røde/blå viskes litt og litt ut (hvis KrF ender med å støtte Ap i regjering, finnes det ikke blokker lenger i norsk politikk, etter min mening), så kommer skillelinjene til å gå mellom de som et villig til å sette prioriteringer på dagsorden og ikke. Det er ikke mulig å gi alt til alle, selvsagt, men det er heller ikke mulig å opprettholde dagens fordeling. Og da gjelds det ikke å kjøre "ta fra de rike og gi til de fattige"-retorikk, ei heller "det er nok til alle hvis vi bare ikke importerer problemet". Det må være reelle løsninger på de reelle problemene vi allerede om kort tid står overfor - og ikke minst hvis vi faktisk ikke skal benytte de naturressursene vi har liggende under havbunnen.
Jeg kunne aldri stemt på et parti jeg mener er populistisk i denne sammenhengen, og jeg mener altså at vi har minst 3 sånne partier, kanskje 5. Mannen min mener at jeg kaller alle som ikke er enige med meg for populister, jeg mener han er typisk populist. 
|