Vis enkelt innlegg
Gammel 19-03-17, 20:07   #13
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når hilser du og når hilser du ikke på folk du ikke kjenner?

Åhåi, dette er jo kjempeinnviklet, og må være en sånn sak som det er utrolig vanskelig å finne ut av når man flytter hit! (Takk for lenken, ruslebiffen!)

Generelt er det vel sånn at jo mer øde, jo mer hilsing, tror jeg. Man hilser ikke på alle i Nordmarka, for eksempel, i hvert fall ikke nærmest t-banestoppene, for der er det så mye folk. Nær kikut hilser man. Og folk med hund hilser vel mye på hverandre, tror jeg, og jeg også hilser lettere på menneske+hund enn bare menneske. Og så kan man hilse på hverandre hvis det er litt ekstreme forhold, som om man møter noen i skikkelig ruskevær og holder hetta nede med begge hendene, da hilser man på de man lider sammen med. Eller på speilholka, samme sak.

Joggere/løpere hilser gjerne på hverandre i skogen og kanskje syklister også? Alle hilser hyggelig til en barnefamilie som strever seg av gårde på skitur, gjerne med en oppmuntring til barna.