Vis enkelt innlegg
Gammel 26-03-17, 20:46   #114
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan vi roe ned gavene til konfirmasjonen?

Vi lever ikke på hver vår øy. Selvsagt er de valgene vi gjør med hensyn på gaver med på å sette standard. Selv om det i teorien er bare min sak om jeg gir mye penger til en nevø eller niese vil det bli sett og vurdert av andre slektninger. Og begynner jeg å gi 500 kr til kollegabarn vil dette også skape forventning eller usikkerhet i miljøet. Å skille nære og mindre nære kan også ha problematiske sider, det er ikke akkurat snakk om validerte kategorier. Folk sammenligner seg med hverandre og ønsker ikke å bomme på koder. Bare det store antallet skikk-og-bruk-tråder på dette forumet sier litt om det.

Og det handler også om inkludering. Litt mer indirekte enn i bursdager. Inkludering i form av å la flest mulig føle seg innafor når dette er et tema i venneflokken.