Sv: Konfirmasjon: Når datter får bunad, mens man antar at sønn sikkert ikke vil ha de
Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.
Storesøster fikk bunad til konfirmasjonen. Guttene får til 25-årsdagen eller seinere når de er ferdig vokst. At kvinnebunader koster mer enn mannsbunader henger ingen seg opp i. Storesøster kommer til å få en atskillig mindre gave til 25-årsdagen enn guttene. Dette går seg til. Skulle de mot all formodning nekte å ta imot en bunad får de rett og slett mindre enn søstra, det er bunad vi tilbyr, ikke verdien av en bunad.
Dette. Min 02 vil ha bunad og får det når han er utvokst. Om han hadde sagt nei til det hadde han fått en pengesum i gave men LANGT unna det en bunad kostar. Det er bunad eg ønsker han skal ha, ikkje 30 000 på konto.
På samme måte som han har ønska seg selskap på hotell med 3-retters mens lillesøstera allerede har sagt ho vil ha det heime, altså betydelig forskjell i kost. Ho kjem ikkje til å bli godtgjort det på nokon måte. (Spesielt ikkje sida eg syns det er mykje meir krevande for meg å ha konfirmasjon heime )