Vis enkelt innlegg
Gammel 27-03-17, 16:41   #218
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan vi roe ned gavene til konfirmasjonen?

Jeg må bare innse at følgende utsagn...

Jeg satte bort alt for et år siden, og er sikkert håpløst snobbete når jeg insisterte på varm middag fordi jeg synes det er mer ro rundt et selskap som blir servert. Og vi ga hest i gave fordi det var riktig alder nå uansett, og kunne sikkert gitt både ferie eller lappen eller en sum penger i stedet. Hvorfor ikke? Det er da vårt valg og våre verdier vi sparer og disponerer? Hva andre gjør kunne bry meg mindre - akkurat som jeg ikke henger meg opp andres matvalg eller annen pengebruk.

...ble oppfattet som at jeg faktisk ER snobbete og at jeg synes varm middag er mye fiiiinere enn koldtbord og tacobuffet. Jeg burde selvsagt understreket hva grunnen var til at jeg ønsket RO og ikke små og store på vandring med fulle tallerkner under bordsettingen. En av grunnene var for eksempel IKKE at vi skulle servere årgangsvin fra konfirmantens fødeår (eller noe sånt).

Hest ble jo også en snakkis i tråden, som bilde på den ultimate råflotte og dyre (!) konfirmasjonsgaven. Ingen har egentlig svart på om det hadde vært MER greit om den hadde kommet i hus (evt stall) før eller etter - men jeg har jo forstått at HEST for mange er synonymt med hattefester på Øvrevoll og Mærtha Louises vennekrets. Eller "sjikte" om dere vil. Et stykke fra vår hverdag, med høy og flis og hestebæsj.

Jeg håper og tror at vi er ganske nøkterne på de fleste (andre?) områder, og at moderate ferier, dempede innkjøp av mobiler (og andre dubeditter), mormors lapper på slitte bukseknær og så godt som fravær av såkalte merkeprodukter - i større grad skal definere familiens "sjikt". Jeg er heller ikke fan av pakkekalender.