Vis enkelt innlegg
Gammel 27-03-17, 17:12   #60
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmasjon: Når datter får bunad, mens man antar at sønn sikkert ikke vil ha de

En bunad er for meg mye mer enn en gave til 40-50.000. Det er tradisjon, kultur, slektshistorie, kanskje arv fra bestemor. Jeg håper min datter vil ønske seg bunad, om det blir ny eller arv vet jeg ikke enda, men kommer aldri i verden til å gi minstemann tilsvarende verdi i gave om han ikke vil ha bunad. Derimot kommer jeg til å være velvillig til å sponse bunad hvis han ønsker seg det som voksen.

En tilsvarende gave som en bunad til en en mann, det må være noe varig, som kan gå i arv og som symboliserer slekters gang. Lommeur, sølvkniv, et håndlaget møbel? Men ikke noe av dette vil ha samme bruksverdi som en bunad som for mange er det eneste virkelig fine festplagget de trenger.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat