Vis enkelt innlegg
Gammel 29-03-17, 14:23   #19
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Niqab i Islamsk råd - lurt eller dumt?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg synes det er uklokt av Islamsk råd, og jeg tror de vet godt at niqaben anses som til hinder for god kommunikasjon. Og det er den, det er all maskering.

Dette er jeg veldig enig i. Religiøse plagg og smykker, kjør på. Kommunikasjonshindrende bekledning uten at det er nødvendig av helsemessige eller praktiske årsaker, kutt ut.

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg er heller ikke i mot at et menneske i niqab får jobb, men ikke i en organisasjon som skal jobbe slik Islamsk Råd skal. Jeg syns det sier ganske mye når flere muslimske menigheter vil melde seg ut. Islamsk Råd er ikke veldig mange personer, så de som jobber der representerer selvfølgelig organisasjonen sin. Niqab er et offentlig statement for ikke akkurat en åpen og moderat tolkning av religionen.

Jeg er heller ikke i mot at niqabkledde mennesker får jobb og hva Islams Råd velger å gjøre er forsovet deres sak. Men lurt er det ikke.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat