Vis enkelt innlegg
Gammel 07-04-17, 08:35   #58
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg savner kvakksalverloven!

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Jeg tenker heller ikke at forbud er veien å gå - men jeg svarte på Løves innlegg om at flere alternative behandlingsformer ville komme på listen over behandlinger man får refusjon for, slik man gjør i noen andre land. Og det håper jeg ikke skjer så lenge det ikke kan dokumenteres effekt av det.

Men hva med dem som listes opp i den oversikten som det gis refusjon for i dag?

Jeg er enig i at en del av de behandlingsformene ikke skal refunderes, men jeg ønsker heller ikke et ekstremrigid regelverk som gjør at man i helsevesenet blir stående med færre verktøy bare fordi de ikke passerer kriteriene satt for veldokumentert.

På enkelte områder skulle jeg ønske at dokumentasjonskravene var mer differensierte. De er ikke rent objektive. De avhenger av kontekst de også.
Det er for eksempel skremmende hvor stor makt amerikansk rettsvesen og forsikringsbransje har der.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat