Vis enkelt innlegg
Gammel 07-04-17, 14:21   #3
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg savner kvakksalverloven!

Opprinnelig lagt inn av Sir Limpalot, her.

Jeg blir litt overrasket over hvor mange som mener det er greit at voksne mennesker velger å bruke penger og helse hos alternative behandlere, at det er noe vi ikke skal legge oss opp i.
Det er svindel vi snakker om, svindel som koster liv.

http://www.dagbladet.no/nyheter/kref...-dode/67464009

Typisk tragisk sak. Men nei, det er ikke svindel å la voksne mennesker bruke penger på å håpe. De tipper Lotto også. Villedende markedsføring synes jeg imidlertid det burde vært jobbet mer med, men da ikke gjennom rigide kategorier. Det fører sjelden til noe bra.

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Men kan man tvinge voksne folk til å ta cellegift? Jeg synes (selvsagt) det er helt hull i hodet å prøve å helbrede kreft med gode tanker og urter, men vet ikke om det bør være forbudt. Når det er sagt, bør enhver alternativ behandler selvsagt oppmuntre pasienten til å oppsøke lege i slike tilfeller.

Ingen kan påtvinges behandling så lenge man er samtykkekompetent. Men lovgivningen her krever dokumentasjon av samtykkekompetanse i journal.