Vis enkelt innlegg
Gammel 07-04-17, 14:28   #68
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 355
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg savner kvakksalverloven!

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Men kan man tvinge voksne folk til å ta cellegift? Jeg synes (selvsagt) det er helt hull i hodet å prøve å helbrede kreft med gode tanker og urter, men vet ikke om det bør være forbudt. Når det er sagt, bør enhver alternativ behandler selvsagt oppmuntre pasienten til å oppsøke lege i slike tilfeller.

Jeg tenker et det er grov utnyttelse av folk i en ekstremt sårbar situasjon, og at det burde være forbudt, ja. Og hvis alle alternative behandlere hadde henvist videre, hadde det vært fint, men mange av dem har jo en dyp skepsis mot legestanden og helsevesenet. Og når man ser slike reportasjer som den TV2 gjorde - http://www.tv2.no/a/9023656 så er det vanskelig å tenkte at dette er folk som har som helst å tilføre folks helse.

Edit: Og katta svarer bra om samtykke og samtykkekompetanse.

Man kan ikke tvinge samtykkekompetente folk behandling, nei. Men man har en plikt til å gi folk informasjon som gjør dem i stand til å ta de beste avgjørelsene de kan.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat