Sv: Tror du på hjelpere?
Jeg vil leve i en verden der man kan kalle spader for spader og humbug for tullball! Vi må da ikke få en tone her inne som er sånn pjuksepusekoseteklemzete at man skal jatte med og nikke forståelsesfullt når noen kommer med åpenbart og iøynefallende fjas?
Det må være lov å være rungende uenig og bittelitt sarkastisk når folk, med eller uten aluminiumsfolie på hodet, hevder at man bare bruker en brøkdel av hjernen, at det finnes spøkelser, UFOer og hva_har_du. Og dokumenterer det med linker fra new age-miljøet.
Jeg mener at det ikke er RESPEKT dersom man lar folk i fred med synspunktene sine. Da er det jatting, tålisting, konfliktskyhet eller redsel. Intet standpunkt er for bra eller riktig eller hellig til å ikke kunne debatteres, vris og vrenges på, les av eller være gjenstand for utstrakt tøysing.
Det er også noen interessante kjønns- og klassedimensjoner i dette, tror jeg. Som jeg ikke kjenner til om det er gjort noe forsking på, men er det gjort noe og noen vet om noe, så si fra!