Sv: Hvilke kjøttfrie farser er best?
Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.
Den har kokken på sambo sin jobb (stort oljefirma) begynt å bruke i kantina deres nå etter at sambo etterspurte flere veganske alternativer. Han har også skaffet noen "kjøttboller" i samme merke og serverte begge deler en fredag, folk (nesten ingen veggiser) spiste som gale og var imponerte, visstnok. Har så lyst å prøve selv.
Jeg er superskeptisk til kjøtterstatninger, virkelig, jeg synes ofte det er en smak som dominerer mer enn godt er, det blir merkelige konsistenser, og i det hele tatt. 
Men dette overbeviste meg. jeg har en god del vareprøver som jeg ikke har testet ennå, men farsen og chilifrsen (brukte den i lasagne) var virkelig bra.
Og majonesen.
Jeg kan ikke spise egg fra høner som har fått fiskemel i fòret, altså kan jeg ikke spise ferdigmat med egg i. Ferdigkjøpt mayo er vel det jeg har savnet aller, aller mest, men denne er veldig god, mye bedre enn andre mayo-uten-egg jeg har prøvd.
Og igjen,- det røkte vannet, altså. man får autentisk røyksmak på maten sin uten all verdens opplegg med røyking hjemme.