Vis enkelt innlegg
Gammel 07-05-17, 18:41   #798
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [SKAM] Innlegg 2003-3000

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg tenker at det vi ser i det klippet er relativt gjenkjennbare for mange. Og at det i muslimske miljø nok er ganske stor spredning i grad av kontrollbehov, men at det ofte er langt mer enn vi er vant til, og særlig på valg av kjæreste. Både at han skal være muslim, og på nasjonalitet. Det er vel ganske godt dokumentert, og resultatene, at svært mangelvare pakistansk bakgrunn fortsatt gifter seg med noen fra hjemlandet, viser vel også at de ofte når gjennom med ønskene sine.

Det er ikke mer kontrollbehov enn jeg er vant til, så jeg vil ikke være med i det "vi"-et.

Og nettopp det synes jeg er litt interessant. Dette vises og folk tenker "sånn er det for muslimer", mens de av oss som har bakgrunn i konservative kristne trossamfunn tenker "sånn er det i gjennomreligiøse hjem".

At svært mange pakistanere gifter seg med pakistanere kan vel også være fordi det slett ikke er uvanlig å være sammen med noen som ligner en selv.

Maverick er ikke aktiv