Vis enkelt innlegg
Gammel 08-05-17, 18:47   #2
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: For de introverte

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Jeg har undret meg litt når jeg ser at folk som definerer seg som introverte er veldig aktive og utleverende i sosiale medier og på mange måter bretter ut store deler av seg og sitt. Det passer dårlig med en del tradisjonelle karakteristika forbundet med introverthet.

Det er vel heller at introverthet er forbundet med en del karakteristika som ikke stemmer så godt? Jeg har også lært at introvert/ekstrovert handler mest om hvorvidt man henter eller bruker krefter i samspill med andre mennesker, og hvorvidt man trenger ladetid alene. Jeg har en klart ekstrovert venninne, hun får energi av å stikke ut og treffe folk. Men hun er faktisk ikke spesielt sprudlende og utadvendt, eller gjør mye av seg. Det er bare noe folk tror om ekstroverte. Jeg er introvert, og blir dønn sliten av alt som foregår sammen med andre mennesker, men jeg kan godt være den som er midtpunktet i sosiale lag og får andre til å tø opp og le.

SoMe er kommunikasjon, men ikke ansikt til ansikt med andre mennesker, så for meg er det overhodet ikke slitsomt. Det er snarere tvert i mot en anledning til å kommunisere mye jeg ellers hadde brent inne med, siden jeg sjelden oppsøker folk.