Tråd: Rabarbra
Vis enkelt innlegg
Gammel 09-06-17, 11:24   #26
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.599
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rabarbra

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Stilk.

Jeg kom over en artikkel på forskning.no, som sier at rabarbraen faller litt mellom to stoler, fordi den er en toårig stilkgrønnsak som brukes som en frukt. Den er ikke flerårig med fruktlegemer og frø, som frukt, og den er ikke ettårig, som de fleste grønnsaker. Rekker ikke finne den nå, dere får google. (Tomaten, som er en ettårig vekst med bær, nevnes også som en slags mellomting.)


Toåring?
Jeg skal gi deg toåring jeg. Rabarbra kommer til å være eneste planten som overlever atomkrig! Min har aner og røtter tilbake til før år 0....

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat