Vis enkelt innlegg
Gammel 07-07-07, 12:07   #1
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å bruke penger på ungene

På dager som 17. mai f.eks. treffer jeg alltid noen som er i byen med ungene sine. Ungen har lyst på ballong, men får ikke for foreldrene syns det er for dyrt. Samtidig sitter de gjerne på utekafé og drikker en øl selv ...

Jeg syns også at 50 kroner eller mer for en ballong er ganske horribelt, da ballongen ikke varer lenge og egentlig er en "kortvarig glede". Men hva er ølen foreldrene tar seg på utekafé da? Den kostet garantert mer enn ballongen, og er da vitterlig en enda mer kortvarig glede.

Og foreldre som skifter ut sin egen garderobe tre ganger i året, men ikke tar seg råd til å kjøpe skikkeligs sko til barna for "de vokser jo så fort ut av dem allikevel".

Jeg reagerer ikke negativt på folk som tar seg en øl på 17. mai, eller foreldre som har høyt forbruk av klær altså, men når de bruker argumenter som "kortvarig glede" og "de vokser ut av skoene så fort allikevel" når ungene vil ha/trenger noe, da syns jeg det skurrer og lurer på om disse foreldrene ikke har tenkt seg om ...

Så: Hvordan er det med dere? Har dere tenkt over dette?

Grunnen til at jeg kom på det er at T. i sist uke ønsket seg ny cap(s?), med Elias på. Han trengte ny, men vi sa nei for vi syns den var for dyr (150,-). Da vi kom hjem slo det meg at det var tåpelig av oss å ikke gi ham denne. En pakke tobakk koster 160,- og det trenger vi absolutt ikke (det er kortvarig glede det!), men vi kjøper det allikevel ...