Vis enkelt innlegg
Gammel 07-07-07, 14:52   #19
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å bruke penger på ungene

Er 17. mai dagen å spare på?
Det finnes vel nok av hverdager en kan være fornuftige, og lære barn måtehold.

Mine barn får selvfølgelig gassballong på 17. mai. Det gir STOR glede, og eldstemann gleder seg til akkurat denne ballongen hele året. Langvarig glede gir den og - han bærer den rundt i huset i ukesvis. Sover med den over senga, leker med den i stua, o kaster den beundrende blikk dagen lang.

Men jeg skjønner at dette med gassballongen kun var et eksempel.

Jeg lar barna ha samme livsstil som oss for det meste. Jeg kjøper ukeblader til meg selv, og da får eldstemann også velge seg ett. Når vi koser oss med noe godt, får barna også litt. Jeg kjøper stadig noe nytt for å glede meg selv, så derfor får også barna noe de ønsker seg innimellom.
Synes det er ganske lett å se når de virkelig ønsker seg noe, og når de bare henger seg opp i "vil ha, vil ha!"-spor.

Vi har et moderat forbruk, og unger som "får alt de peker på" har vi ikke her i huset.
Men jeg har tro på å gjøre en kjedelig hverdag til noe ekstra med en etterlengtet caps eller soft-is.

(Og, nei, det trenger ikke å være noe materialistisk som gjør dagen til noe ekstra - men av og til kan det være det.)