Sv: Reise til Trump-land?
Opprinnelig lagt inn av Heilo, her.
Jeg tror ikke at det hadde noe å si for dine barn om de reiste til Syden da de var 1 år kontra 5 år. I alle fall ikke dersom dere drar ofte til Syden. Hvis det var en once-in-a-lifetime tur eller noe sånt hadde det kanskje vært et poeng å vente til de husket noe av det?
På generelt grunnlag tror jeg kanskje at det er vi som foreldre som synes det er vanskeligst å la barna vente lenge på ting? I alle fall er det sånn for meg, at jeg synes det er vanskelig å si nei til ting som jeg har råd til men som bidrar til høyt forbruk, selv om jeg på sett og vis føler at det hadde vært bedre for miljøet å la det være.
Nå er kanskje jeg veldig rar, men ingen av våre sydenturer har hatt som mål å være spesielt minneverdige. Det er bare den feriemåten som har passet oss best. Veldig mange vi kjenner har prioritert hytte på sørlandet i stedet, og det kunne nok jeg også heller tenkt meg om vi hadde anledning. Det har vi ikke. Og ingen ville sagt "vent til barnet er 5 år med å reise på hytta, ellers setter de ikke like stor pris på det." Så jeg må innrømme at barnas fremtidige minner ikke er spesielt vektig i ferieplanleggingen, vi gjør det vi får til. Sånn fra år til år.