Sv: Trygg trafikk på foreldremøte?
Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.
Jeg synes det er dumt å ha flere tema på et sånt møte. Jeg tror budskapet har lett for å forsvinne da. Det er fullt ut mulig å integrere dette forhold til barnehagehverdagen.
Hva med å kombinere med det at foreldrene er med på å planlegge månedsplan?
Vi har hatt gruppearbeid i forhold til tema på halvårs/månedsplaner. Setter dere opp trafikk som tema på plan for barnehagen kan foreldrene på et sånt møte ha gruppearbeid hvor de kan komme med ideer om aktiviteter i barnehagen i forhold til tema. Det er også verdifullt med gruppearbeid hvor det med barns evne til å mestre trafikk blir tatt opp. Her kan pedagoger i barnehagen bidra med viktige innspill.
For at foreldre skal bli engasjert i pedagogikk, mål og visjoner tror jeg det er viktig at de utfordres aktivt på konkrete problemstillinger. De fleste foreldre er ikke vant med å tenke pedagogikk, men får de konkret utfordring og oppgaver så tror jeg det er mulig.
Vi fikk en gang utfordringen i gruppearbeid å komme med ideer til hvordan temaet "kroppen" skulle arbeides med i barnehagen. Det var spennende å jobbe med. Det ble fruktbare samtaler omkring det blant foreldrene og mange spennende ideer ble trukket fram etterhvert. De ansatte hjalp med å "komme på gli" i forhold til tema. Da vi da fikk plan fra barnehagen senere var noen av forslagene fra foreldregruppene tatt med og de ble gjennomført.
Slik tenker jeg også det er mulig å bruke et trafikksikkerhetsmøte.
Absolutt.
Vi er en liten barnehage. Sist møte var vi 4 foreldre 
De som var der fikk jo komme med innspill og tanker. Men det blir litt snevert synes jeg. Synd. Jeg synes bare det er rart at så mange foreldre ikke får til å komme. Særlig når ingen av de er alenemor/far. Men det prioriteres vel ikke?
Jeg kjenner at jeg synes det er en litt arrogant tanke å tenke at man IKKE orker dra på et sånn møte fordi man kan alt. Det er snakk om 2 timer iløpet av et år. Med fokus på sikkerhet. Det tror jeg ingen har vondt av.