Vis enkelt innlegg
Gammel 02-08-17, 14:33   #127
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.899
Blogginnlegg: 348
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nazistene får marsjere, mens motdemonstrant blir lagt i håndjern

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Selvsagt skal det være lov å kritisere politiet, og vi lever heldigvis i et samfunn hvor folk med fullt navn trygt kan få kreve politilederes avgang (flere har gjort det i SoMe) når man synes de bommer i sine avgjørelser, og ikke minst et samfunn hvor politiet deltar i Pride.

Dette er en fryktelig vanskelig diskusjon, synes jeg, fordi det å diskutere FOR demonstrasjons- og meningsfrihet i denne sammenheng, kan gi inntrykk av at jeg nærmest har nynazistiske sympatier. Det har jeg selvfølgelig IKKE, men
man MÅ Ikke "faen i helvete" seg gjennom denne diskusjonen for å mene at organiserte nynazister er farlige folk med et forkastelig menneskesyn.

Det er svært mange aspekter ved det samfunnet jeg lever i, som jeg liker GODT. Med en del av dem kommer det også ulemper sin kan være både irriterende og skremmende, men aldri så ille at jeg er villig til å ofre prinsippene. Innimellom kan det være lurt å snu alt vi mener og synes, den motsatte veien, for å se om vi fortsatt synes det er ok å lage nye grenser eller mulighet for kontroll av det offentlige rom. Jeg har hvertfall møtt meg selv i døra mer enn én gang.

Å sette farlige og ekstreme grupper opp mot hverandre, og å hevde at noen er bedre eller verre enn andre, synes jeg er tullete i denne sammenheng. De utgjør en trussel mot demokrati og samfunn, alle sammen.

Men hvilke ekstreme grupper settes opp mot hverandre i denne debatten?
Og hvilke andre farlige og ekstreme grupper har vi i Norge i dag?

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat