Vis enkelt innlegg
Gammel 14-08-17, 17:52   #12
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valg

Nytter ikke å stemme på partilederne/statsministerkandidatene. De virker like ille alle sammen, og har egentlig en begrenset påvirkning på den faktiske politikken*. Min stemme går til den fylkeslista som har de vettugste kandidatene. Så lenge vi har representativt demokrati, så er det jo de som skal representere mine interesser på Stortinget. Og der har heldigvis et av partiene jeg har en del ideologisk til felles med gjort et bytte til en veldig hyggelig ung mann som det går an å snakke med.

Det farligste for miljøpolitikken framover er om vi får et sterkt FrP i regjering, eller AP/SP uten støttepartier. Samtidig så er SP et gammelt og sammensatt parti, og en ikke ubetydelig del av grasrota er faktisk opptatt av miljø. I motsetning til populistiske FrP så er det også mulig å (til en viss grad) forutse hva SP kommer til å mene i ulike saker. Det hender også at AUF klarer å sparke AP litt på leggen på miljøsiden.

*Hadde det vært mulig å vite hvem som var finansministerkandidaten, derimot. De har virkelig makt.